Engagera mera

Ganska ofta finurlar jag på projekt. Det kan vara nästan allt från himmel och jord. Saker jag vill göra. Det senaste på min lista har varit något att göra i sommar, då det verkar tryta på sommarjobbsfronten. Jag har tänkt på miljöcafé, att jobba för en fair trade city, klädbytardag, anordnande av föreläsning eller konsert. Något litet miljöprojekt.
Ganska ofta gör jag så, planerar jag små projekt in i minsta detalj, men lika ofta håller jag dem för mig själv. Vem är jag i denna värld, jag har inga direkta kontakter eller liknande. Projekten blir så stora i huvudet och så till slut rinner allt ut i sanden. Dåligt, tycker jag.
Jag tror så många gånger att man glömmer att man faktiskt kan anordna saker, bara man vill och bestämmer sig för det. Jag har ju varit med och anordnat en föreläsning här i Uppsala om rättvis handel och det blev lyckat! Det var inte ens svårt och det enda som behövs är lite engagemang och intresse. Världen är ju faktiskt till för oss alla som bor här!
Så denna gång hörde jag med Marit och hon var peppad så i sommar hoppas jag på ett hejdundrande litet miljöprojekt att jobba för. Ska bli riktigt roligt! :)

Och imorgon ska jag stå vid ett bord med rättvis handel gruppen på Pollax. Jag är ju inte så om mig och kring mig och tycker ibland att det är jobbigt att bli konfronterad med svåra frågor jag inte kan svaret på. Därför är det alltid lite läskigt att stå vid ett reklambord. Men jag lär mig hela tiden mera och jag har riktigt duktiga medarbetare, så det är roligt också.

Att engagera sig är kul. Det kan vara utmanande, svårt och jobbigt. Men man får så mycket tillbaka, det känns så bra när man åstakommit något och man växer som person. Sånt är alltid bra.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag beundrar ditt engagemang, Elin! Fortsätt så :D

Synd att jag inte bor i Uppsala, alltså... Hade gärna varit med och hjälpt dig.



Linda

2010-04-22 @ 07:34:33
URL: http://electricityscape.webblogg.se/
Postat av: Fredrik

Åh, Elin du är så härlig =)

2010-04-22 @ 11:55:34
URL: http://fredrikpousette.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0