Varför?

Det är sista dagen för att anmäla sig till höstens kurser och igår natt började paniken springa sig på. Paniken som jag låst in på ett säkert ställe i mig själv släpptes lös. Hittade nyckeln. Förra veckan satt jag glatt och sökte de kurser som detta program erbjuder i tvåan. Trots detta har jag samma tvivel som jag alltid haft, jag har bara varit duktig på att bortse ifrån det hela. Jag vet att jag vill jobba med miljöfrågor, det har jag vetat i många år. Men vill jag jobba med teknik? Det är jag inte lika säker på. Kanske är det nu efter första året jag måste pröva mina vingar på andra plan? Går jag två, tre, fyra år här har jag ju verkligen snurrat mig fast. Så tänker jag såhär; men smart Elin att komma på det här samma dag som anmälan är! Men så inser jag. Jag har vetat detta i över ett år. Jag hade panik redan när jag sökte hit, och jag har fortfarande exakt samma tvivel. Är det ett tecken?
Samtidigt finns det bra argument även för detta progam; jag får bred utbildning, kunskap är lätt att bära, det är lätt att få jobb och det är en hög lön. Även om jag egentligen inte alls gillar att se till sådana argument som hög lön framför hjärtats röst, så är det ändå en viktig fakor för att leva i denna värld.
Åh, jag vet ingenting. Men jag skickade sms till världens bästa syo och hoppas att hon kan lösa mina problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0