Onsdagsångest

Läser bloggar och ser bilder från andras liv. Liv fyllda med fotografier, bakning, kärlek, maskerader och annat. Idyllens liv.
Och så tittar jag ned på min stora tjocka ekologibok. Jag har redan smått panik över allt jag måste lära mig. Jag försöker läsa och läsa, samtidigt som jag verkligen inte orkar. Och matten har jag inte pluggat på nästan alls. För jag har inte hunnit. Och jag måste skriva grupparbetet. ochochoch...Varför sätter man sån press på sig själv, varför lever man inte bara?
Jag blir ju ledsen när det känns som att man kämpar och kämpar och ändå aldrig riktigt får något för det. Jag vill också leva ett idyllens liv, jag vill inte sitta på ett studentrum en onsdag och ha ångest över att jag måste plugga så mycket att jag inte ens vet vad jag ska ta vägen.
Meeeeeeen, jag kommer ju få ett bra jobb! Va skönt, mina vänner, framtiden är säkrad!!!!!!! Eller? Allt blir ju ännu jobbigare när jag inser att jag verkligen inte vill bli konsult på sandvik och att det är i princip det jag läser till.
Nu bryter jag ihop ett tag. Önska mig lycka till.


Kommentarer
Postat av: Marit

Jag är övertygad om att du fixar det! Och inte behöver du bli konsult på Sandvik om du verkligen inte vill!



Och ja jag menade fettis-dagen som i att man ska äta massor av fett. Jag fick bara inte riktigt de reaktoner jag ville haha.

2010-02-17 @ 21:17:05
URL: http://maritsblogg.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag tror att du klarar av vad du vill =) du är en härlig person, och verkar mycket klok därtill. Gör vad som känns bäst. Och allt som verkar vara ett idylliskt liv är inte alltid det, vet du!



Jag håller tummarna för dig.

2010-02-18 @ 02:18:34
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0