Berg och dalbanan tar sig uppåt

Det börjar kännas bättre igen. Sakta men säkert. Livet är en berg och dalbana. Verkligen. Men med insikt om att mitt schema inte alls är lika betungande som förra terminen och med anmälan att jobba på lördagsfika känns allt lite roligare. Lite bättre. Och idag gick jag och Linda på stan och sen vart det middag, youtubegenomgång och tedrickande hemma hos mig med Josefine, Sophie och Linda.
Det är så många gånger som det gäller att se det man har/är och sluta fokusera på det man inte har/är.

Jag har ringt hem också. Bestämt att jag ska skaffa skype så att jag kan prata med dem där hemma! hihi. Eftersom min far är cool och använder skype i sitt jobb. Kan bli kul.

Imorgon har jag sovmorgon och endast en lektion. Envariabelanalys. Mer filosofi än matte! (x går mot oändligheten! x går mot 0, säg ett tal så nära 0 som möjligt, säg ett tal tillräckligt nära gränsvärdet) Bara konstigt. Jag ogillar.

Förövrigt har jag kommit på att det är väldigt skönt att ha längre tid än en halvtimme på sig på morgonen. En timme iallafall, så att man slipper slänga i sig sin frukost. Det är som en helt ny morgonvärld öppnats framför mina ögon. Så imorgon ska jag stiga upp i tid, och därför ska jag gosa ner mig i min säng nu. Kanske läsa lite.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0