Borta bra, men hemma bäst

Åh. Hela lovet har sprungit förbi mig nu ju. Jag får en klump i magen av tanken på att flytta hemifrån igen. Det är inte det att jag inte har det bra i Uppsala, för det har jag. Det är det att det är så mycket tryggare här. Jag har de riktiga vännerna och familjen och behöver aldrig vara ensam. I Uppsala kan man känna sig ensam trots att man bland så mycket människor. Jag önskar 300 gånger om dagen att jag var mer omställningsbar och hade lättre för att komma in i nya världar. Men så är det inte riktigt, för mig tar det så lång tid. Obra.

Trots allt känns vårterminen lättare och jag är säker på att den kommer att gå fort. Det är ju trots allt bara två månader tills jag får två veckors påsklov och sen bara två månder till så är det sommar. Det ska bli skönt att mellanlanda där kring påsk. 

Nej, ganska ofta är jag lite arg för att jag inte väntade ett år. Det hade inte varit så dumt tror jag. Då hade jag hunnit fundera, för ärligt talat är jag inte alls riktigt säker på vad jag håller på med, och jag hade kunnat ha det bra hemma ett tag. Passat på medans alla andra fortfarande är hemma lixom. Men nu är det som det är.

Snart kommer Marit och Karin hit och jag ska ha en perfekt sista hemmakväll innan jag landar i Flogsta imorgon! Superbra det.  


Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag och Cissi kommer snart och hälsar på dig! ;) Kanske nästnästa helg om du är ledig då? :D Puss

2010-01-17 @ 15:46:05
URL: http://lovisaxellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0