Konsumtionsfria februari

Imorgon är det februari. I februari ingår jag, Malin och Linda ett köpstopp. Vi ska inte konsumera något mer än det som är nödvändigt, såsom mat och upplevelser. Inte ens second hand får vi röra just denna månad. Ingen konsumtion, helt enkelt.
Varför? Kanske är det mest för att ha en liten utmaning. Men också för att stå emot denna världs galna konsumtionsbehov. Det står väl väldigt klart att jordens resurser inte är rätt fördelade bland oss som bor här, och ska man ändra på det är det en bra start att börja med sig själv, så resonerar iallafall jag. Så denna månad ska jag inte handla och istället lägga en krona eller två i insamlingsbörsar till olika organisationer som har som mål att göra denna planet bättre. För vad kan vara bättre än det målet, undrar jag?
Kommer det att bli svårt? Nej, jag tror inte det. DetIär i princip så jag lever för jämnan. Jag handlade en del kläder på jullovet, och kände redan då att jag handlat färdigt inför denna vår och möjligen kommer behöva köpa nya sommarkläder till sommaren. Det ska iallafall bli roligt att ingå ett litet avtal för att få med sig fler och sen i mars ska vi belönas med Stockholmstripp! Låter utmärkt, tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Fantastiskt fin idé! Väldigt bra initiativ =)

2010-01-31 @ 23:52:59
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/
Postat av: Gusche

Gud, tänk om jag vore hälften så ambitiös.

2010-02-01 @ 10:55:06
URL: http://maritsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0