Ekofilosofi

Nej, nej, jag får aldrig nog av plugg. Eller låt oss se det som att jag aldrig får nog av att lära mig nya saker. För precis alldeles nyss registrerade jag mig på sommarkursen Miljö-Ekofilosofi vid Karlstads universitet.

Denna kurs är avsedd för dig som vill få en första introduktion till ekofilosofin och samtidigt diskutera viktiga framtidsfrågor för vår kultur under temat "Jordens framtid och människans värdighet".

Min stora plan är ju att bredda mig till max inom miljöområdet och det här känns bra. Ibland flög tanken "men orkar och hinner jag verkligen ägna sommaren åt att läsa ännu mer?". Men så tänkte jag, om jag ska lyckas med det jag vill är det väl lika bra att börja. Man vinner ingenting på att inte orka. Och så ska jag inte läsa den ensam utan med en Marit och det känns också kul!

Så under sommaren tänker jag bli ekofilosof. Vilket mål, va? (haha)
:)

Kommentarer
Postat av: Hjärterum

Jag beundrar verkligen människor som brinner för något och inte hindras av saker som lathet. Hoppas att jag har en liten dos av din eld i baken samma tid om ett år :)

2010-06-05 @ 11:15:56
URL: http://ordmaskinen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0