Mitt sommarlov

Jag har det i alla fall bra i min ledighet.
Jag har min tantiga sida: Jag löser korsord, melodikrysset, går tipspromenad, har besökt Carl Larsson gården, spelat krocket, klagat över ryggont m.m.
Jag har min barnsliga sida: Mina ben är täckta med myggbett och blåmärken, jag är löjligt nöjd med att ha lärt mig cykla utan att hålla i mig i styret, jag har tagit ett dopp i kalla sjön.

Kanske övervägde den tantiga sidan. Men det är väl okej? :)

Det är skönt att vara ledig.
Nästa vecka börjar jobb och jag måste ta tag i sommarkursen jag ändå själv valt att läsa. Jag tror dock att det är meningen att det ska vara lite jobbigt med kurser. Man är aldrig så motiverad som innan en kurs och man är aldrig så nöjd som precis när den är över. Arbetet där emellan är mest en pers. Men kämpa bör man. Annars dör man!

Till helgen besöker jag huvudstaden med de bästa av två och jag hoppas på en superhelg. I trängseln bland prinsar och prinsessor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0