Sommarlovet är här. Välkommen.

Igår kväll när jag gick och la mig efter sommarlovets första utomordentligt fina dag fylld med stadstripp, shopping, klippning, film, picknick så tänkte jag "jag ställer ingen väckarklocka, jag kan ju sova hur länge jag vill". Lite till min fasa var klockan då 11.30 när jag slog upp ögonen imorse, men samtidigt, det gjorde ingenting! Det var skönt. "Morgonen" tillbringade jag med att läsa lite till ur min gamla dagbok jag skrev förra sommaren, precis innan jag skulle flytta hit. Vad nervös jag var! Och rädd, och ville inte alls. Nu sitter jag här, nästan ett år senare. Även om allt inte varit perfekt har jag tagit mig igenom det, och nu känner jag mig hemma här. Hemma i Uppsala. Något att ta med sig; det ordnar sig. Alltid!
Efter det startade jag Sandra Beijers spotifylista "Allt som är roligt att dansa till. Inte svårare än så." Sen började jag städa. Städa mitt lilla rum, som jag ska lämna imorgon. Åter igen Falun, och för tre månader kommer det att bli skönt.
Ikväll festar vi till det för sista gången denna termin och går på Norrlands 04-släpp. Peppa! :)

Nu ska jag skynda mig ut och promenera till fina Håga med fina Sophie!

Kommentarer
Postat av: Phiolie

Du är väldigt fin du med ;)

2010-06-07 @ 21:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0