Förändra världen i affären

Jag har satt i mig spenatsoppa, pluggat massvis med ekologi och varit på rättvis handel möte idag. Bra dag.
Jag blev faktiskt ganska peppad av mötet. Vi fick se en presentation, som jag visserligen sett tidigare, men ändå, den var intressant även denna gång. Det jag nappade mest på var det som Åsa sa om att det finns många producenter ute i världen som vill bli rättvisemärkta, men inte kan, just eftersom att det inte är tillräckligt stor efterfrågan på rättvisemärkta varor i butikerna här. Vi kan alltså förändra! Det går! Köper man varor certifierade med Rättvisemärkt eller rättvis handel varor i övrigt ökar vi efterfrågan och fler kan få certifiera sig. Så enkelt är det faktiskt. Möjligheterna finns, du kan göra skillnad! :)

Kommentarer
Postat av: Marit

Haha ja jag kommer ihåg när du jag och Karin var i domkyrkan. Man tittar upp och bara, herregud! Ja, du kommer att älska butiken, ekolgiskt från golv till tak!

2010-03-17 @ 09:38:42
URL: http://maritsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0