Jag ska bara klaga lite till över det faktum att vi skriver tenta idag.

Igår hängde jag hela dagen hemma hos Sophie. Skönt att slippa hänga här, för på allvar ser det ut som att någon släppt en bomb här. Men jag ska städa. Sen. Idag skrivs tentan i sannolikhet och statistik och jag sitter och tänker att jag ska plugga lite till, men orkar inte ta tag i det. Jag säger som Sophie "det man inte kan någon timme innan en tenta, det förtjänar man inte att kunna heller". Bra sagt. Nu får det bära eller brista.

Det känns ganska overkligt att vi gått ett år här i Uppsala. Att jag faktiskt har flyttat hemifrån är fortfarande en ganska konstig tanke. Nu såhär sista veckan längtar jag mest bara hem. Eller åtminstone efter en pluggfri vardag. Det är litegrann som att jag slutat leva här redan. Som att jag bara lever dessa dagar för att på söndag få sätta mig i bilen och rulla mot Falun. Konstigt, men skönt. Skönt att veta att det inte är långt borta. Att jag kan räkna dagarna till sommarlovet på en hand.

Tummen-idag. Pekfingret-imorgon. Långfingret-onsdag. Ringfingret-torsdag. Lillfingret- SOMMARLOV!


Kommentarer
Postat av: Cissi

vi sakanr dig här hemma!

2010-05-31 @ 23:11:59
URL: http://liici.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0