Hejhej! *vinkar*

Haha. Hej igen!
Jag är inte direkt en effektiv bloggare, men väl en ihärdig, seg en i alla fall. Sen att inläggen kommer en gång i halvåret var väl en annan femma. Jag vet inte varför jag alltid ändå på något sätt faller tillbaka till att vilja skriva en rad eller två. Jag tror det har att göra med att jag tycker att det är så roligt att läsa det jag själv skrivit. Och att jag vet att det kanske finns en eller två fina personer där ute som faktiskt läser det jag skriver. Så är jag i så olika stämning också. Ibland är jag djupt seriös och pluggar hela tiden, och hinner inte. Ibland är jag väldigt jordnära och stenålderslik tycker att allt som har med ett morderna samhälle att göra är felfelfel och ibland glömmer jag bara. Men så ibland flyter jag iväg, läser bloggar om fina ting och blir så sugen på att skriva något själv. Och vet ni vad, då gör jag det. För den här sidan finns alltid kvar troget och väntar på mig.
Just nu är jag lite i en sådan period. En period då jag läser Underbaraclara och niotillfem m.fl., en period när jag ser sex and the city, en period när jag drömmer om att flytta utomlands. En period när jag drömmer om förändring. En period när jag vill döda Annika Norlin för textraderna "om ett år eller två kommer det här vara över, om ett år eller två kommer det här vara över, om ett år eller två kommer det här vara över, om ett år eller två är det aldrig över" bara för att det alltid är så jag tänker och känner. En period när jag vill dansa bort alla bekymmer. Eller kanske en period där det enda jag egentligen längtar efter är lite bekymmer. Ni vet, en sån period.
Jag åt precis en väldigt smarrig chokladkaka och såg det sista avsnittet av Sex and the city. Min syster fick boxen i julklapp och jag kunde inte annat än att kära ner mig i det. Det är egentligen så otroligt olikt mig. På nästan alla sätt och vis. Men det kanske är just det som gör det. Att man får drömma sig iväg till en annan värld med andra värderingar, och egentligen exakt samma problem på människonivå. Nu peppar jag för att se filmerna!
Jag har en fin period i skolan nu. Schemat är nästan tomt och det uppskattas. Sen att jag befinner mig i något sort totalt obergipligt vekorrum bestående av matriser, baser, determinanter och andra knepiga ting fick väl vara då. Matte är fint. Egentligen.
Klockan tickar. Jag måste diska dagens disk innan jag somnar sött. Imorgon väntar plugg, besök av pappa och bio! Yay!
Det var kul att skriva. Vi får se när det blir nästa gång. Mina perioder brukar hålla ett litet tag iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

En läsare här, i alla fall =) kul att se att du är i gasen!

2011-02-08 @ 02:57:09
URL: http://pousettefalk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0