En söndag i februari år 2011, den sista till och med

En ny vecka har startat, men först vill jag flika in litegrann om hur bra den förra veckan slutade. 
Det började med en mysig söndagsfika på Kalmar nation. Någon jag egentligen gör alldeles för sällan! Åker till stan och fikar. Det var trevligt, och det var gott. Det är så mysigt med nationscaféer för de lägger alltid upp allting som en stor buffé och så är det bara att ta en stor tallrik och plocka på vad helst man behagar. Och vem blir inte lite glad i magen efter fetaostmackor, rabarbermuffins och trevligt sällskap?
Senare på kvällen fick jag besök i Flogsta! :) Det händer inte längre så ofta, för det bor nästan ingen kvar här ute med mig. Då känns det så knas att alla ska cykla till mig, så det blir oftast jag som flyttar på mig. Men igår så var hon den där Sophie här, och det var så trevligt, så trevligt. Vi lagade svampsoppa! Efter recept :) Kanske blev den inte lika vacker som på bilden. Och kanske, kanske lämnade den efter sig en svag lukt av brändhet i köket och i mitt rum, och kanske, kanske står kastullen fortfarande i mitt badrum fylld med vatten och med en fin svart botten. Men det är sånt man inte erkänner och vad gör väl det, den smakade utsökt! Sen så låg vi bara i sängen och läste Mark Levengood och Camino, och lyssnade på Håkan och Billie.  
Och det vara bara så BRA! :) 


Och titta! En ny fin bild ploppar upp när jag startar min dator. Det är tydligen lite B att ha samsungbilden, som var på datorn då jag köpte den, kvar två år senare. Men nu finns där massa världar, och klockan heter Ur.

Och nu kände jag att det här inlägget kanske inte gav mycket till världen.
Men det var en så bra söndag att den var värd lite plats i media.
:)


Kommentarer
Postat av: Phiolie

Fast jag tycker det är värt att cykla till Flogsta och soppan blev god och mys var det så tummen upp för söndagen :)

2011-03-01 @ 19:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0