Håll andan

"Jag har börjat cykla till jobbet med tanke på klimatet!"
"Men cykeln orsakade massor av utsläpp när den tillverkades... Jag går hit."
"Jag med! Men jag håller andan under tiden!"
"Jag åker överhuvudtaget inte hit. Jag bor på lagret."

hihihihihihi :)

Vi hade första seminariet i miljörätt idag. Vi diskuterade styrmedel för att förebygga olika miljöproblem. Visste ni att det på allvar kan spela roll vilken färg det är på papperkorgen för att människor att slänga skräp i dem? I en stad hade det gjorts en undersökning om det slängdes mer i papperkorgen än utanför, beroende på om den var lila eller orange! Jag minns inte resultatet, men det är ju hejdlöst knasigt att det påverkar överhuvudtaget!
En annan sak som kom upp var pant. Tänk vad mycket mer som säkert skulle återvinnas om det var pant på det. Sprayburkar, glasförpackningar allt. Och ingen annan än du själv lägger ut pengar, som du sedan får tillbaka. Smart! 
Eller visste ni att en del mjällschampoon innehåller ämnet zinkpyrition, som i ett experiment dödade 50 % av fiskarna i ett akvarium på fyra dagar. :(
Eller varför inte sätta upp en barriär längs östersjökusten för att minska övergödningen? Inga konstigheter...?

Ibland blir man snurrig av all information, men jag tycker ändå om att snappa upp saker. Alltid kan man lära sig något, fundera över något, förbättra något. :)

Och nej, jag vill inte döda Annika Norlin, som jag må ha nämnt i föregående inlägg. Möjligen krama henne, men inte döda.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Haha, inledningen låter ungefär som en variant på "Four Yorkshiremen"! Och ja, jag visste att mjällshampoo förstör mer än mest =(

2011-02-09 @ 23:54:39
URL: http://pousettefalk.blogspot.com
Postat av: Hjärterum

Vilken fin start på helgen! Glad för snälla kommentarer (tack!) och glad för nya livstecken på din blogg! :) Allt är bra med mig! Blogginläggen kommer lite då och då, mellan pluggtoppar och inspirationsbrist. Hoppas allt är bra med dig! Ser fram emot att få läsa små fragment ur ditt liv igen :) Kram

2011-02-19 @ 11:42:31
URL: http://ordmaskinen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0