Utvärdering: Ekologiska mars

Hoppsan. Det blev ju ny månad här för några dagar sedan, och om jag minns rätt hade jag en marsutmaning som nu borde utvärderas.
Jag hade höga ambitioner om att göra mars till en ekologisk månad med endast ekologiska inköp. Jag kände ganska på en gång att jag satt ribban för högt och sänkte den till att göra de inköp jag gör i mataffären och på egen hand till ekologiska. Om jag till exempel har varit ute med vänner på resturang och ätit har jag köpt oekologiska rätter, och när jag har haft besök har jag lättat på reglerna. 
De inköp jag själv gjort från ica har jag i alla fall hållt ekolgiska och det har känts bra. Det finns så mycket ekologiskt i affärerna nu för tiden och det är faktiskt lätt att hitta, då affärerna blivit riktigt bra på att sätta upp gröna skyltar för ekologiska varor! Ekoschampo och ekovin är annat som inhandlats. På klädfronten blev det inte något inhandlat överhuvudtaget, men jag har dock ändå lärt mig att det finns många ekologiska klädmärken, då Marit praktiserar på en ekologisk klädbutik <- Läs under fliken kläder :) Så där finns också mycket att hämta.

Summa sumarum, visst får man lägga ut några kronor extra, så är det ju. Men en ekologisk livsstil i övrigt går så ofta ut på att vara sparsam till exempel på den galna shoppingfronten, så ofta tror jag ändå att man kan tjäna på ekologiskt tänkande. Förhoppningsvis så tjänar du, mänskligheten och världen på det hela i längden.

I framtiden ska jag försöka i största mån hålla mina inköp ekologiska och även såklart gärna rättvisemärkta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0