Utvärdering: Konsumtionsfria februari.

I slutet av januari bestämde jag och två kompisar att vi skulle ingå köpstopp i fabruari. Det kan man läsa om här. Jag insåg just precis att tiden rullat iväg och idag startar vi årets mars månad, så någon form av utvärdering sitter kanske på plats.
Och det gick bra för mig. Jag har helt enkelt inte köpt någonting utöver mat och möjligen lite godis, lite vuxensaft och olika inträdesbiljetter, men allt det var ju faktiskt okej att köpa så det känns okej.
Jag kan medge att jag var väldigt sugen på att slå till på ett par jeans när jag var på weekday och prislappen visade 50 kr, och mina nuvarande jeans är slitna och trasiga. En annan gång skulle jag skicka brev, men jag hade inga kuvert. Jag fick helt enkelt ta ett gammalt, tejpa lite och vips kunde jag skicka brevet utan ett nyköpt kuvert!
Nu är det ju också så att jag vanligen inte handlar så mycket, så jag var ju redan 75 % inne i vår utmaning när vi startade den och det är klart att det hjälpte. Trots det måste man ändå ibland påminna sig om att man faktiskt inte får köpa saker när man sätter ett sådant här ultimatum .
Summan av det hela är att det går mer än bra att inte handla prylar under en månad.
I framtiden tänker jag fortsätta med att tänka mig för vad jag handlar och inte köpa saker i onödan!

Kommentarer
Postat av: Gusche

Bra jobbat! Ekologiskt blir nog tuffare tror jag men jag är säker på att du grejar det.



Åh trevligt! Vecka tretton är jag kvar, jag jobbar ända fram till Berlin så det är bara att droppa in. Jag ska fixa en smarrig latte åt dig. Eller kanske lite Yoggi-te. Jag ska hålla ett åga på tågbiljetterna så får vi se om jag slår till. Jag behöver verkligen inget storslaget. Det vore bara skönt att komma iväg lite!

2010-03-01 @ 22:53:44
URL: http://maritsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0